saraojalas.blogg.se

Min resa

Kropp och knopp

Kategori: Allmänt

Under veckorna har slängt in en hel del förebyggande rehab utöver de träningspass jag redan kör.. Försöker lägga extra energi på det dom dagarna då jag bara kör min högintensiva konditionsträning på 45min! 

Med förebyggande rehab för min del innebär lätta rotationsövningar i axlarna, stretching i alla dess former och rörlighetsträning.. Brukar även köra lite bålstyrka dom här dagarna... 

Överlag i gymet blir det mycket pressövningar i raka riktningar som upp/ner, tex benböj, bänkpress axelpress m.m.. Jag är stel lite här och var, vi alla har ju våra svagheter! Så jag och Christoffer Danielsson (everydaymovement) har valt ut olika övningar som ska utveckla just mig att bli bättre på mina svagheter. Så detta kör jag ca 2-3 gånger i veckan👍🏼 tycker jag alla borde göra faktiskt! Även fast det inte alltid är toppenkul😉

Var på massage igår igen hos Everydaymovement då vi gick igenom ryggen och sätet, nästa gång blir det benen som får en omgång! Var även hos en naprapat i tisdags, jag är så rädd om min lilla kropp!! 💗 


Kommentera inlägget här: