saraojalas.blogg.se

Min resa

TEAM MMsports

Kategori: Allmänt



Jo så va det de där med kosten A och O med andra ord för att få resultat av din träning! Nu va det längesen jag skrev här men tidigare inlägg fick ni en liten inblick på hur en såkallad "Sara-dag" då kunde se ut... Mina matvanor nu är inte fullt så annorlunda, men det har hänt lite småförändringar pga jag nu ska gå in i en deff inför decembercupen:-) 

Eftersom jag inte har deffat innan vet jag inte hur kroppen reagerar på olika nedskärningar av råvaror och ändringar i kosten... Därför kör jag just nu minde intag av kolhydrater i två veckor, bara för att testa hur kroppen reagerar. 

Lunch består alltså av: kolhydrater/protein
Middag: protein

Äter alltså bara kolhydrater till lunch:-) då jag oftast tränar på eftermiddagen tycker jag det passar bra då jag får energi utav kolhydraterna som jag kan utnyttja på styrkepasset.

Volymen av mat har vi också skärt ner på... Därför fyller jag alltid tallriken med Maaasssooor med sallad för att fylla ut mättnadskänslan;) får äta sallad tills jag spyr i princip haha.

Frukosten då??? Joo den består av en omelett! Och en klick keso! Och Saaaalllad! Om jag vill;) En gång i veckan gröt med en STOR klick jordnötssmör ( kärlek ).

So thats it for now i stora drag:) (( äter såklart ex antal mellanmål också)) sen får vi inte glömma att nämna att jag fortfarande har en dag i veckan då jag får proppa i mig vad jag vill hur mycket jag vill!


Produkterna ovan då?? Joo det är (börja från vänster) 
* XLNT sports BCAA Sparkling Lemonade, tar jag under  träningen, smakar riktigt friskt och gott! Finns även i smak av äpple:-)

* MM Sports Liquid Chalk, ett magnesium som är som en lotion. du tar en klick i handflatan och smetar ut det, väntar tills det torkar sen vips så har du världens grymmaste grepp när du ska köra chins/dips eller dylikt! Ett måste om du vill bli grym.

* Body Science Power Gum - gott tuggummi helt enkelt:)

* JACKED Synephride - en kapsel om dagen för att öka fettförbränningen 

* JACKED XX - Mmsports egna Pwo som får mig att kicka igång bra som tusan! Tar alltid en skopa blandat med vatten innan mina rygg och benpass då jag vill ha extra energi till dessa stora muskler;)  smakar gott, även den Lemon:-)

* Body Science jordnötssmör till min gröt, nomnomnom!

* Body Science Whey 100% Smak jordgubb och blåbär. Klockrent att ta efter ett träningspass, proteiner och kolhydrater direkt in i musklerna! Jag blandar alltid med vatten.

* Body Science Diet meal - eftersom jag dragit ner på kolhydraterna så passar denna baren super som mellanmål om jag tex har lite bråttom, on the goooo!;)

* Green Valley Ranch- för att dietmaten inte ska bli för törr ;)

Ändringar i träningen är att jag kör mycket mer cardio nu! Går ca 1/h om dagen och sen nötar jag roddintervaller och annat skoj;)


Hur vet jag att det är såhär man gör då? Det vet jag ju inte riktigt... Utan det är min bästa coach och fina vän Heidi Vuorela som hjälper mig på denna resan:-) och jag lär så himla mycket hela tiden <3

Uppdateringarna fram över kommer bli varje måndag för Er som vill följa min resa mot min första fitnesstävling:D det är nu det smäller!! 
Kommentera inlägget här: